Tuesday, November 25, 2008

Εικόνες της πόλης και της εξοχής

Σήμερα είναι μια μέρα που ξημέρωσε με πολλή ομίχλη...Όλη η τελευταία βδομάδα σχεδόν, ήταν βροχερή και κρύα...Οι φωτό που ακολουθούν είναι απότην πόλη, καθώς και από μια βόλτα που κάναμε στο Πηγάδι, το επίνειο του Πτελεού, την περασμένη Κυριακή...

Σε κανονικές συνθήκες, θα φαινόταν καθαρά το Ήρωο, το κορδόνι, και πίσω στο βάθος το λιμάνι και οι λόφοι στα Δυτικά... Τώρα φαίνεται μόλις και μετα βίας το γεφυράκι του κυμματοθραύστη, να αναδύεται μέσα από την ομίχλη...
Ο οικισμός Πηγάδι του δήμου Πτελεού...Εκεί πήγαμε με παρέα για βόλτα και φαγητό την περασμένη Κυριακή, και με την ευκαιρία, ανάμεσα στους κρασομεζέδες και την ρετσίνα, πατήσαμε και έναν (μικρό) καυγά για την επιστροφή ή όχι των Ελληνικών αρχαιοτήτων, από τα μεγάλα μουσεία του εξωτερικού...

Ο ήρωας Πρωτεσίλαος, ο πρώτος νεκρός των Ελλήνων, κατά τον Τρωικό πόλεμο...Υποτίθεται οτι από εδώ ξεκίνησε για την πολιορκία του Ίλιου...Είναι όμως πρωταγωνιστής και σε μια από τις ωραιότερες ερωτικές ιστορίες της μυθολογίας...
Κατά την διάρκεια της βόλτας, μετά τον καυγά: Ένα άτυχο νεκρό καρχαριοειδές, μήκους 45-50 εκ., βγαλμένο από το κύμα στην παραλία, προφανώς ξεψαρωμένο από τα δίχτυα κάποιας τράτας...Ο φίλος Ιρλανδός (http://irlandos.blogspot.com/), μου έδωσε τα απαραίτητα στοιχεία ωστε να καταλήξω στο είδος: Είναι το Scyliorhinus canicula, ένας μικρός καρχαρίας, που φτάνει μόλις το ένα μέτρο σε μήκος, ζυγίζει κάτι παραπάνω από κιλό, ζεί σε βάθη 50-60 μέτρων, και τρέφεται με μαλάκια...
Ιρλανδέ μου σ' ευχαριστώ πολύ...

Ένα βούκινο, βγαλμένο κι αυτό στην παραλία...Είχα την ελπίδα πως είναι ακόμα ζωντανό, δυστυχώς όμως το μαλάκιο ήταν νεκρό από μέρες...Το έβγαλα και τώρα το έχω σπίτι...

Δύο κύκνοι, του είδους Cygnus olor (βουβόκυκνοι) στην παραλία του Πηγαδιού... Αδιευκρίνιστο παραμένει το αν πρόκειται περί "δικών μας" παιδιών ( δηλ. του Σταθμού), ή τα έχει φέρει ο δήμαρχος...Ελπίζω να μην μείνω με την απορία...Πάντως εκτός από πανέμορφοι, είναι άγριοι και ακατάδεκτοι...

Ανάμεσα από τα λουλούδια των αγαυών, άποψη του Αχιλλείου, ενός χωριού στον διπλανό προστατευμένο μυχό...Αν είχε και ήλιο...

Ένα μικρό γραφικό γεφυράκι, ξεχασμένο στα πλαϊνά του δρόμου, απομεινάρι ενός πολύ παλιού περάσματος που έχει αχρηστευτεί και λησμονηθεί...Και που το είδαμε και σταματήσαμε να το φωτογραφήσουμε, κατόρθωμα είναι...

77 comments:

Artanis said...

Σύμφωνα με τον μύθο, ο Πρωτεσίλαος μόλις είχε παντρευτεί την Λαοδάμεια, κόρη του Άκαστου, με την οποία αγαπιόντουσαν παράφορα, Ο Πρωτεσίλαος όμως έπρεπε να φύγει μετά τον γάμο και να πάει στον Τρωικό πόλεμο, όπου εκεί σκοτώθηκε πρώτος απ' όλους...Η Λαοδάμεια μόλις το έμαθε, παρακάλεσε τους θεούς να την τον φέρουν πίσω για 3 μέρες, ενώ και ο Πρωτεσίλαος είχε ευχηθεί επίσης το ίδιο...Όταν όμως ήρθε η ώρα να επιστρέψει στους νεκρούς, η γυναίκα του αυτοκτόνησε στην αγκαλιά του και τον ακολούθησε στον θάνατο...

Anonymous said...

πολύ όμορφη περιήγηση. και οι φωτό είναι όλες πολύ καλές. τόσο φθινοπωρινές! thanks και για τις μυθολογικές πληροφορίες. η ελληνική μυθολογία είναι υπέροχο ανάγνωσμα! φιλιά!

mahler76 said...

υπέροχες φωτογραφίες. όσο για το μύθο αλήθεια τι όμορφη ιστορία..
Καλή σου μέρα.

Artanis said...

@Θείε Σκρουτζ μου, καλημέρα...
Χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτό...Την ιστορία του Πρωτεσίλαου και την Λαοδάμειας την έγραψα για να μην υπάρχουν κενά στην ανάρτηση...
Να έχεις μια όμορφη μέρα, σε φιλώ...

Artanis said...

@Μάλερ μου, είμαι ρομαντικό άτομο, τί να κάνω...
Σκέψου πάντως και την προσφορά μου για μπάλες χριστουγεννιάτικες...Μόνη μου τις φτιάχνω...
Ενημέρωσέ με και σου στέλνω σχετικό μέηλ...
Φιλιά πολλά, καλό απόγευμα...

Sophia Kollia said...

Τι ωραίοι οι κύκνοι!! Τι ρομαντική ιστορία με την Λαοδάμεια!
ΑΑΑΧΧΧ! Πως θα τα αφήσεις όλα αυτά?
καλημέρα

Artanis said...

@Σοφία μου καλημέρα...
Πραγματικά πανέμορφοι οι κύκνοι, αλλά δεν πλησίαζαν περισσότερο...Και η ιστορία με το ερωτευμένο ζευγάρι, καταπληκτική...
Αχ, θα τα αφήσω, δεν μπορώ να κάνω αλλιώς (αλλά δεν θέλω και να κάνω αλλιώς)...Μια περιπέτεια είναι η ζωή...
Εντάξει με τα έπιπλα; Πότε θα μας δείξεις φωτό;
Καλό απόγευμα, φιλιά...

Leviathan said...

kala oi fotografies oxi apla kales..ekpliktikes!!!!polla filia!!!!

exeis prosklisi!!!!

VAD said...

Kαλησπέρα,πρώτη επισκεψη και πέφτω σε όμορφη εκδρομούλα,πρέπει να πέρασα το καλοκαίρι από κει,επιστρέφοντας από Γλύφα για να βγω εθνική οδό,δε σταμάτησα πουθενά,αλλά η διαδρομή ήταν όμορφη!
ΚΑΛΌ ΣΟΥ ΑΠΌΓΕΜΑ...

Artanis said...

@Λεβιάθαν μου καλησπέρα...
Θα το παίξω εντός των ημερών, φίλε μου, με έχει καλέσει και ο φίλος Ηφαιστίωνας...
Να έχεις ένα όμορφο απόγευμα, θα σε ειδοποιήσω για τη συμμετοχή μου, μόλις αναρτήσω...
Σε φιλώ...

Artanis said...

Φίλε @VaD, καλησπέρα, καλωσόρισες...
Είναι πραγματικά πολύ ωραία εκεί, κι εγώ είχα χρόνια να πάω...Αν είχε ήλιο, θα φαίνονταν όλα πολύ πιο όμορφα, αλλά ας όψεται ο βροχερός καιρός...
Καλό απόγευμα να έχεις...

Μαργαρίτα said...

Υπέροχες φωτογραφίες...
κι αυτοί οι κύκνοι, τους λάτρεψα!!!!!

Σε φιλώ φίλη μου!
Καλά να περνάς ****

Artanis said...

@Μαργαριταρτάκι μου κι εγω τους λάτρεψα, αλλά δεν πλησίαζαν...Αν όντως είναι "δικά μας" παιδιά, όπως λέει και η συνεθελόντρια Γ., τότε είναι λογικό να μην πλησιάζουν...Με μισούν όσο δεν πάει...Το τάισμα των κύκνων είναι μεγάλος μπελάς, και για μας και κυρίως για τα πουλιά...
Ζουν και πολλά-πολλά χρόνια...Ούτε σε 80 χρόνια δεν θα με συγχωρέσουν για τους καθετήρες που τους έχωνα στον λαιμό...
Είναι πανέμορφοι όμως, ε;
Καλό απόγευμα και σε σένα, φιλάκια πολλά Νεραϊδόνι μου...

Maria Tzirita said...

Πολύ ωραία μας ταξίδεψες Artanis μου! Τόσο όμορφα μέρη, τόσο μαγικά κι εμείς τι κάνουμε εδώ μέσα στα τσιμέντα;... Ευτυχώς η απόδραση έρχεται μέσα από τις αναρτήσεις σου! Πολλά φιλιά!

Φωτεινή S said...

Πολύ ωραία βόλτα, Αρτάνις,
Και οι φωτο σου υπέροχες!
Καλό απόγευμα.

kat. said...

α..
πολύ όμορφη φαίνεται η ζωή εκεί!
ουφ!

Anonymous said...

εντυπωσιακό το φωτορεπορταζ. πολύ όμορφες εικόνες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες.
ευχαριστώ για την επίσκεψη και το σχολιο. μου άρεσαν και τα δημιουργηματά σου και εντυπωσιάστηκα με την απόφαση για εγκατάσταση στη Ν.Ζηλανδία

Artanis said...

@Μαρία Τζιρίτα μου, θα ήταν και θα φαίνονταν ακόμα πιο ωραία, αν είχε σκάσει λίγο το χειλάκι του ο ήλιος...
Αλά τί να κάνουμε, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μας...Πάλι καλά να λέμε που δεν έβρεχε...
Καλό απόγευμα να έχεις, σε φιλώ...

ΚΩΣΤΑΣ ΒΛΟΥΤΗΣ said...

Είσαι και αφηγηματική και είναι και αυτές οι εικόνες και είναι και όλα αυτά που με κάνουν να σκέφτομαι να την κάνω μια φορά από τους συνεργάτες μου -χωρίς να το ξέρουν- και να με ψάχνουν στην Αγγελική τη Νικολούλη.

Και επειδή είναι φίλη μου, να της πω ν κάνει πως με ψάχνει κι όλο να μη με βρίσκει...

Κατάλαβες, τώρα;

Εκεί κατάντησα...

Την (συνεφιασμένη) καλησπέρα μου.

vloutis.wordpress.com
vloutis.blogpot.com

Artanis said...

@Kat. μου, καλησπέρα...
Είπα να σου κάνω λίγη πλάκα, αφήνοντας το συγκεκριμένο σχόλιο στο μπλογκ σου, μην το παρεξηγήσεις σε παρακαλώ...
Ωραία είναι, αλήθεια...
Αν έχεις χρόνο, είναι ωραία παντού...
Κι εμείς το σχεδιάζαμε για μέρες και τελικά μπορέσαμε εκείνη την Κυριακή...Χαλάλι ο καυγάς...
(Αν δεν καυγαδίσω, δεν μπορώ να ζήσω, που λέω και γράφω κάπου-κάπου...)
Να έχεις ένα όμορφο βράδυ, καλά να περνάς κι εσύ...

Artanis said...

Φίλε @evlahos, καλησπέρα και καλωσόρισες κι εσύ...
Καλούτσικες βγήκανε και οι δικές μου οι φωτό, αλλά σαν τις δικές σου, δεν είναι, να λέμε και του στραβού το δικιο...
Ναι, η Ν.Ζηλανδία είναι μεγάλο (και μακρινό) βήμα, αλλά η ζωή είναι μικρή έτσι κι αλλιώς, κρίμα να μην είναι και περιπετειώδης...Η νοσταλγία όμως υπάρχει από τώρα...Και θέλω να βγάζω συνέχεια φωτό, φοβάμαι μην ξεχάσω τιποτα...
Να είσαι καλά, και να περνάς ακόμα καλύτερα, και να βγάζεις πολλές και ωραίες φωτό, σαν αυτές που είδα σήμερα στο μπλογκ σου...
Καλό σου βράδυ...

Artanis said...

@Φωτεινή μου, θα ήταν καλύτερες αν είχε περισσότερο ήλιο, αλλά δυστυχώς ατυχήσαμε...Και δεν το ξαναβλέπω για φέτος να ξαναπάμε εκεί...
Είναι ζήτημα να κάνω κι άλλες παρόμοιες αναρτήσεις, μέχρι πριν φύγω...Αλλά όλο θέλω να βγάζω φωτό, είτε με ήλιο, είτε με βροχή είτε με συννεφιά...Φοβάμαι μην ξεχάσω τον τόπο...
Δεν ξέρω αν σου λέει κάτι αυτό...
Καλό απόγευμα να έχεις, φιλιά στην όμορφη Κρήτη μας...

Artanis said...

Φίλε @Κώστα Βλουτή, τόσο δύσκολο είναι να πάρεις μια άδεια; Δύο μέρες, άντε τρεις, να γεμίσεις μπαταρίες και να ξεκουραστείς...
Να κλείσεις και το κινητό, να μην ελέγχεις μέηλ, αλληλογραφίες, μπλογκ, τιποτα απολύτως...Μόνον για 3 μέρες...
Θα πάθεις τίποτα αν δουλεύεις τόσο πολύ...Σκέψου τον εαυτό σου...

Άσχετο: Αν ξέρεις και κανέναν ψαρά, αυτοδύτη, κάποιον που να έχει σχέση με την θάλασσα τέλος πάντων, πες του έρθει καμιά βόλτα από το μπλογκ να κοιτάξει το καρχαριάκι, μπας και βρούμε άκρη τί είναι...

Και σκέψου αυτό με την άδεια...
Καλό βράδυ, σε φιλώ...

Hfaistiwnas said...

Άχου! Ίδιος εσύ είμαι! Τι καταπληκτικές φωτό!!!!!!
Το γεφύρι και οι κύκνοι και όλα!
Εμείς γιατί γμτ δεν έχουεμ κύκνους;;;;;

Artanis said...

@Ηφαιστιωνάκι μου, βγάζω πολλές φωτό αυτόν τον καιρό, να τις έχω μαζί μου στο ταξίδι...Κι εσύ να ανεβάζεις συχνά, να "φτιάχνομαι"...
Το χιονισμένο βουνό στην ανάρτησή σου, είναι υπέροχο...Από βδομάδα θα παίξω και το παιχνίδι σου...Θα σε ειδοποιήσω βέβαια...
Όπου νά'ναι θα αρχίσουν κα κατεβαίνουν οι κύκνοι από Βόρεια...Στον Αμβρακικό πάντως κατεβαίνουν, το ξέρω καλά...
Να έχεις ένα όμορφο βράδυ... Φιλάκια πολλά...

Roadartist said...

Πανέμορφο μπράβο..

Τι όμορφα..

Μου έχει λείψει πολύ μια τέτοια εξόρμηση..αλλά για εμάς εδώ δεν είναι τόσο εύκολο..
Να είδες τα δικά σας καλά?
Τα φιλιά μου έχεις!! :)

Artanis said...

@Καλλιτέχνιδά μου καλησπέρα...
Ούτε για μας είναι εύκολο να φεύγουμε συχνά, αλλά οπωσδήποτε η φύση είναι πιο κοντά μας...
Χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτό...
Να έχεις ένα όμορφο βράδυ, σε φιλώ...

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ said...

Πολύ όμορφη η βόλτα σου σήμερα στις ομορφιές του τόπου σου.
Εχει αξιόλογα μέρη

Φιλί και γλαρένιες αγκαλιές

Hfaistiwnas said...

:):):)

Artanis said...

@Γλαρένια μου καλησπέρα...
Ήταν όντως πολύ ωραία, αν και με συννεφιά...Αν ήταν με ήλιο, θα ήταν σαφώς πιο λαμπερές και καθαρές...
Χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτό...
Καληνύχτα, φιλιά...

Artanis said...

@Ηφαιστίωνά μου, ξέρω πως είσαστε μακριά από τον Αμβρακικό, αλλά αυτό είναι δυστυχώς το κοντινότερο μέρος σε σας, που κατεβαίνουν οι κύκνοι...
Φιλάκια πολλά...Καληνύχτα...

irlandos said...

Αγαπητή Artanis,
Νομίζω ότι έχω την απάντηση στο ερώτημα του προσδιορισμού του είδους του καρχαριοειδούς ψαριού που βρήκες στην παραλία.

Πρόκειται μάλλον για το είδος Scyliorhinus canicula ή ενδεχομένως και για το συγγενικό Scyliorhinus stellaris (το πρώτο είναι πιο διαδεδομένο στις ελληνικές θάλασσες - ξεχωρίζουν δύσκολα και μόνο έπειτα από εξέταση των χειλιών του στόματος).

Περισσότερα για το είδος αυτό θα βρεις εδώ
και εδώ

Οι έλληνες ψαράδες συνήθως το αποκαλούν απλά "σκυλόψαρο".

Το κοχύλι που βρήκες ανήκει στο είδος Dolium (Tonna) galea. Περισσότερες πληροφορίες για το κοχύλι αυτό εδώ

Φιλικά,
Ιρλανδός

Artanis said...

@Ιρλανδέ μου γεια σου...
Αυτό μάλλον είναι το είδος του καρχαριοειδούς... Συνέκρινα τις 2 φωτό και βρήκα πολλές ομοιότητες, περισσότερες από οποιοδήποτε άλλο είδος...(Και εγώ που νόμιζα πως γίνεται ΠΟΛΥ μεγαλύτερο, το καημένο και το είπα και μωρό...)
Για το κοχύλι, έχω και 'γώ ένα βιβλίο που περιλαμβάνει το συγκεκριμένο της φωτό, εμένα ο καρχαρίας με ένοιαζε...
Σ' ευχαριστώ πολύ για τον κόπο, θα το μελετήσω διεξοδικά αύριο, και θα διορθώσω και την ανάρτηση...
Καληνύχτα, φιλιά...

Σταλαγματιά said...

Τρελαίνομαι για μύθους,
κρύβουν πάντα τόση ομορφιά!!
Οι φωτογραφίες είναι υπέροχες, φυσικά ξεχώρισα τους υπέροχους κύκνους,
έχουν μια αρχοντιά έτσι όπως κάθονται στην επιφάνεια των νερών.
Καλά μην περιμένεις από μένα να σε βοηθήσω για το είδος του ψαριού είμαι υπερβολικά άσχετη,
με τα βίας ξεχωρίζω την πέστροφα από την τσιπούρα, φαντάσου τι γίνεται στα μεγαλύτερα. :))))
Οι βόλτες αυτές με καλή παρέα είναι οι αγαπημένες μου και φυσικά ως γνήσιοι Έλληνες θα κάνουμε και το καυγαδάκι μας.
Το έχουμε στο αίμα μας άλλωστε.
Καλό βράδυ Artanis μου

irlandos said...

@ Artanis

Το βρήκα σε ένα βιβλίο που έχω (The Hamlyn Guide to the Seashore and Shallow Seas of Britain and Europe, του A. C. Cambell, Εκδόσεις Hamlyn, εκδοση 1982). Η σχετική εικόνα αυτού του βιβλίου για το είδος αυτό, δεν αφήνει πολλά περιθώρια για λανθασμένη αναγνώριση.

Επειδή όμως δεν μπορούσα να το σκανάρω και να στο στείλω, βρήκα αυτές τις ιστοσελίδες στο google (με βάση το όνομα του ψαριού αυτού)και έβαλα τα λινκς στο σχόλιο για να έχεις μία εικόνα.

Χαίρομαι αν τελικά βοήθησα.

Φιλικά,
Ιρλανδός

mahler76 said...

είμαι μέσα για τις μπάλες, είμαι σίγουρος πως είναι υπέροχες. στείλε μου αν θες μήνυμα να δούμε πώς μπορεί να γίνει η αποστολή και πως θα σου στείλω χρήματα και κανονίζουμε.

Σε ευχαριστώ πολύ πολύ.

kostaslogh said...

Δέν έτυχε να πάω κατά κει ποτέ,δυστυχώς
απ΄ότι βλέπω!
Καλή σου μέρα Δέσποινα

Artanis said...

@Μάλερ μου, από Δευτέρα θα κάνω μια αναρτησούλα με το παιχνίδι του Ηφαιστίωνα και του Λεβιάθαν και θα βάλω και μερικές φωτό από τις μπάλες που φτιάχνω...Αλλά δεν θέλω χρήματα...Εγώ όταν είπα να στείλω, εννοούσα σαν δώρο...Εξάλλου έχω πολύ λίγες επειδή τις περισσότερες τις μοίρασα σε φίλους και στην οικογένεια...Ένας φίλος παραπάνω, εσύ...Θα ξαναφτιάξω τέτοιες μετά από χρόνια...Άσε με να σου τις κάνω δώρο λοιπόν...
Καλημέρα, φιλιά...

Artanis said...

Φίλε @Kostaslogh, καλημέρα...
Αν είχε περισσότερο φως θα ήταν πολύ ωραιότερες οι φωτό, κι έτσι ακόμα όμως, καλές είναι, δίνουν άλλον αέρα...
Εσύ όμως έρχεσαι στην περιοζή, όπως έχω καταλάβει...Συμπεριέλαβέ το σε κάποιο μελλοντικό σου ταξίδι, και πιστεύω πως θα σου αρέσει πολύ...
Να έχεις μια όμορφη μέρα, σε φιλώ...

faraona said...

Αρτάνις μου?
Κατ αρχην δεν θελω να κλεισεις το μπλογκακιον...κατι πηρε το ματι μου καπου οτι θαναι μονο για λιγες μερες ε?
Και μετα να σου πω οτι ολα οσα μοιραζεσαι μαζι μας οπως αυτη η περιηγηση ας πουμε ....εχουν παντα τετοια ποιοτητα και τοσο ομορφια ...τοση γοητεια που εμενα τουλάχιστον με σκλαβωνουν.
φιλια πολλα καλη μου

nikiplos said...

Οι εικόνες τέλειες. Με μεταφέρουν πίσω στην πιό όμορφη Πατρίδα. Αυτή που εγώ θεωρώ Πατρίδα. Τόσα μυνήματα τόσες έννοιες. Και λέξεις. Αποτυπωμένες σε λίγες εικόνες. Αυτή τη φορά Αρτάνιδα, χτύπησες Διάνα.
Κι από την ομίχλη, πάλι ξεπροβάλλει η Πατρίδα. Αυτή που έχεις χρόνια αφήσει πίσω σου. Το λιμάνι που κάποτε άφησες για να πας μακριά... ίδιο κι απαρράλαχτο σε περιμένει. Με τα ψαροκάϊκα του να λικνίζονται στην ιριδίζουσα επιφάνεια. Για άγνωστους τόπους κίνησες ένα σκοτεινό πρωϊνό, που όλοι κοιμόντουσαν... Το Μνημούρι, του Πρωτεσίλαου, αυτού που έλευσεν πρώτος από όλους γνωρίζοντας ότι θα πεθάνει σε συνοδεύει πάντα στα ταξιδια σου. Το κοχύλι στην άμμο που έθαψες κάποτε μικρή. Για να το βρει ο Ιάσονας. Και να ξέρει ότι είσαι εκεί... Οι σύντροφοι του πρίγκηπα, γυρίζουν ύστερα από την αναζήτηση της Οντέτ/Οντίλ που χάθηκε στα σκοτεινά νερά της λίμνης. Δυό κυπαρίσσια φύτεψαν για να τις θυμίζουν... Όλα είναι εκεί. Και η γέφυρα αν και χορταριασμένη, περιμένει πάντοτε εσένα να την διαβείς... για να φτάνεις πάντα στην μαγική χώρα.

mahler76 said...

καλημέρα Artanis μου.
Ευπρόσδεκτο το δώρο σου και σε ευχαριστώ πολύ πολύ. αν νομίζεις πως μπορούν να αποσταλούν με το ταχυδρομείο, πές μου και σου στέλνω διεύθυνση.

Καλημέραααα

Artanis said...

@Ιρλανδέ μου καλημέρα και πάλι...
Εγώ έχω το Shells and corals, του Albertus Seba, εκδόσεις Tashen 2004...Αλλά όπως καταλαβαίνεις περιλαμβάνει μόνον κοχύλια κλπ, και όχι ψάρια, καρχαρίες, κήτη...
Με βοήθησες πάρα πολύ πάντως, σε ευχαριστώ και πάλι...Το διόρθωσα αμέσως το κείμενο...
Να έχεις μια όμορφη μέρα, σε φιλώ...

Artanis said...

@Αναστασία μου καλημέρα...Είναι πραγματικά ένας από τους πιο αγαπημένους μου μύθούς...Ρομαντικός σαν εμένα...
Χα,χα,χα,χα,χα,χα,χα...
Σχετικά με τα ψάρια, εντάξει, ξέρω αρκετά αλλά δεν μπορώ να τα ξέρω όλα...Έψαξα στο νετ, δεν βρήκα άκρη, αλλά βοήθησε ο Ιρλανδός, με τα λινκ του και τις επιστημονικές ονομασίες τους, οπότε ΕΜΑΘΑ...Και νόμιζα πως ήταν και μωρό...
Αυτό που λέει, αν δεν καυγαδίσω, δεν μπορώ να ζήσω, το έχεις ακούσει; Εγώ το έβγαλα...Αλλά πιστεύω πως έχω δίκιο στις απόψεις μου...Τί να κάνουμε, έχουμε φλογερό ταπεραμέντο...
Να έχεις μια όμορφη μέρα, φιλάκια πολλά...

Artanis said...

@Φαραώνα μου, μόνον για λίγες μέρες θα κλείσει...Με το που θα εγκατασταθούμε, θα ξαναρχίσω τις αναρτήσεις, με φωτό και λοιπά, από ΄κει...
Μην ανησυχείς καθόλου...
Να έχεις μια όμορφη μέρα, σε φιλώ...
Έμαθα πως είχατε ζημιές στην Κέρκυρα, εσείς όλα καλά;

Artanis said...

@ΝΙκιπλέ μου, αυτό δεν είναι σχόλιο, είναι αριστούργημα...
Δεν ξέρω τί να σου γράψω για απάντηση πάνω σ' αυτό...Νομίζω θα το μειώσω αν απαντήσω...
ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ...
Και σ' ευχαριστώ πολύ...
Φιλιά στο κρυο(απ' ό,τι έμαθα) Παρίσι...

Artanis said...

@Μάλερ μου, με το ταχυδρομείο θα είναι μια χαρά, πιστεύω...Στείλε μου μέηλ, ή σου στέλνω εγώ, για να μου δώσεις την διεύθυνση...
Τα λέμε...

LAMBROS said...

Καλημέρα Artanis !
Καιρό έχουμε να τα πούμε και πέρασα να πω ένα γεια ... Σχετικά με το ψάρι είναι όντως το Scyliorhinus canicula που στην χώρα μας το λέμε "Γατάκι" ... Τα υπόλοιπα στοιχεία που δίνεις για το είδος είναι σωστά, εγώ απλά να προσθέσω ότι δεν τρώγεται και πετιέται ως επί το πλήστον από τις μηχανότρατες μιας και είναι μικρό. Ελπίζω να σε κάλυψα !

Artanis said...

Φίλε @Λάμπρο, καλημέρα και σε ευχαριστώ που ανταποκριθηκες στο σχόλιο/παράκληση...Χαίρομαι που η γνώμη σου -ως γνώμη ειδικού στο ζήτημα- συμφωνεί με τα στοιχεία που μου έστειλε ο φίλος Ιρλανδός...Εγώ νόμιζα πως είναι μωρό του Γαλεόρρινου του Γαλέου...
(Ξέρω πως γελάς καθώς διαβάζεις αυτό...)Υπέθεσα μάλιστα πως όσο μεγαλώνει, σκουραίνει στην πλάτη και κρατά το ρόδινο χρώμα στα πλευρά(Τόση φαντασία...)
Το διόρθωσα όμως αμέσως μόλις το διασταύρωσα με φωτό από το νετ...
Κρίμα όμως το ζωντανό, το λυπήθηκα...Ένα άκακο μικρό ροζ πλασματάκι, να το πετάξουν...Ας προσπαθούσαν τουλάχιστον να το απελευθερώσουν ζωντανό...
Σ' ευχαριστώ και πάλι για την επίσκεψη και την διευκρίνιση, να έχεις μια όμορφη μέρα...

venceremos said...

καλημερα.. ολο υπεροχες ιστοριες εχει η ελληνικη μυθολογια και η ελληνικη φυση πανεμορφη και η Αρτανις υπεροχη επισης.
φιλια καρυστινα

Anonymous said...

Καλή μου Artanis φαντάζομαι τι φωτογραφίες θα μας στέλνεις από την Νέα Ζηλανδία. Έχει καταπληκτική φύση. Το ίδιο είχα αντιμετωπίσει στην Σκωτία όπου τα τοπία είναι καταπληκτικά. Μόνο που τότε οι φωτογραφικές ήταν με φιλμ και δυστυχώς δεν μπορούν να μπουν στο Internet.
Να είσαι καλά και πολλά φιλιά gskastro

Artanis said...

Καλή μου @Venceremos καλησπέρα...
Να είσαι καλά φίλη μου, και σ' ευχαριστώ για το κολακευτικό σχόλιο...
Να έχεις ένα όμορφο απόγευμα, σε φιλώ...

Artanis said...

Φίλε @gskastro, μόλις χτύοησες ευαίσθητο σημείο: θέλω πολύ να πάω στην Σκωτία!!! Και στην Ιρλανδία, στα νησιά Άραν!!!
Θέλω να μάθω και την Γκαέλικ, την νεοϊρλανδική γλώσσα, όπως την λένε πλέον...
Είναι υπέροχα μέρη και τα έχω μελετήσει διεξοδικά...Ξέρω ακριβώς πού να πάω και τί να δω, αρκεί να το κάνω το ταξίδι αυτό!!!

Φωτό από την Ν.Ζηλανδία, θα ανεβάσω αμέσως μόλις εγκατασταθούμε και ξανανοίξω το μπλογκ (θα το κλείσω για μερικές μέρες, στις γιορτές, λόγω της προετοιμασίας του ταξιδιού)...
Να είσαι καλά, και να έχεις ένα όμορφο βράδυ...Φιλιά πολλά...

animavox said...

Σ ευχαριστώ πολύ Αrtanis για το ταξίδι .Είναι πολύ γενναίο που μοιράζεσαι τόσο αληθινά…με ξεκουράζουν και γαληνεύουν οι φώτο σου. Αν φανταστείς ότι όλη μέρα τρέχω σε ένα τοπίο τσιμεντένιων κλουβιών η ανάρτηση σου είναι ταξίδι..
Τώρα διάβασα που θα πάτε (δε ξέρω αν είναι καλά η όχι ) αλλά… στεναχωριέμαι
Σαν να φεύγει μια πολύ καλή μου φίλη..Καλό βράδυ.

Aspa said...

Γεια σου Artanis, ήρθα κι εγώ στο όμορφο blog σου. Καταπληκτικές οι φωτογραφίες, ειδικά οι κύκνοι αν και άγριοι και ακατάδεκτοι με ξετρέλαναν!
Αλήθεια μετακομίζεις τόσο μακριά; Τι φανταστική περιπέτεια… Χαίρομαι που το blogging πατρίδα δεν κοιτά και που όπου και να βρίσκεσαι στον κόσμο η επαφή παραμένει. Καλό μας βράδυ…

Anonymous said...

Καλησπέρα



κατ αρχήν συγχωρήστε το θάρρος και την τόλμη μου για τούτο το μήνυμα

κι εμπιστευθείτε την αγνή μου πρόθεση και την διάθεση επικοινωνίας .



Κατά δεύτερον, θα ήθελα να σας πω, ότι τον τελευταίο καιρό κάνοντας σημαντική προσπάθεια

ν ¨ανεβάσω¨ ένα δικό μου forum, με την καθάρια σκέψη

είχα ένα καλαίσθητο και πολύ θελκτικό αποτέλεσμα το οποίο πραγματικά λάτρεψα .

Θα ήθελα να κλέψω λίγο από τον πολύτιμο χρόνο σας για να σας οδηγήσω στη διεύθυνση που

υπάρχει το φιλόξενο ¨Σπιτάκι¨ μου :

www.e-agapimou.gr/forum/index.php



Αν θεωρήσετε ότι η προσπάθεια μου αυτή έστω και λιγάκι εκφράζει

έ ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ ανταλλαγής μηνυμάτων και σκέψεων .

Μια συντροφιά εμπιστοσύνης που δεν θα διστάσει να συναντηθεί από κοντά για συζήτηση, για καφεδάκι,

για ποτάκι, φαγητό η οτιδήποτε άλλο προκύψει .







Σας ευχαριστώ πολύ

*E*

Anonymous said...

Πανέμορφες φωτογραφίες πργματικά μ'αρέσει πολύ η ομίχλη και τα τοπία που δημιουργεί! Όμως και ο φωτογραφικός φακός σας έδωσε ρέστα :) Πάρα πολύ όμορφα, μπράβο

Την καλησπέρα μου

jk in your life said...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΡΗ ΣΟΥ.ΦΟΦΕΡΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.ΟΙ ΚΥΚΝΟΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟΙ.Ο ΜΥΘΟΣ ΟΜΟΡΦΟΣ ΟΠΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΥΘΟΙ.

Artanis said...

Φίλε @Animavox, χαίρομαι που σου άρεσε η ανάρτηση...
Είναι αλήθεια οτι φεύγουμε μετά τις γιορτές, αλλά το μπλογκ θα λειτουργεί και πάλι κανονικά, μόλις εγκατασταθούμε, οπότε δεν θα με "χάσετε" ακριβώς...Απλά θα είμαι εκτός Ελλάδας...
Καληνύχτα, σε φιλώ...

Artanis said...

@Άσπα μου καλωσόρισες...
Σ' ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και για το όμορφο σχόλιο...
Κι εμείς σαν περιπέτεια το βλέπουμε, και πιστεύω πως θα το καταδιασκεδάσουμε...Τουλάχιστον έτσι θέλω να ελπίζω...
Πάντως το μπλόγκινγκ είναι χωρίς σύνορα, οπότε θα εξακολουθούμε να τα λεμε συχνά, κι ας είναι κι από τόσο μακριά...
Καληνύχτα και σε σένα καλή μου...

Artanis said...

Φίλε @Ανώνυμε "Ε", χαίρομαι που πέρασες και άφησες το στίγμα σου...Πιθανότατα να σε "επισκεφτώ" αύριο κάποια στιγμή, για να ανταποδώσω και την επίσκεψη...
Να είσαι καλά, καλό σου βράδυ....

Artanis said...

@Έκτορά μου γειά σου...
Χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτό...
Πέρασα πολλές φορές τις τελευταίες μέρες από το μπλογκ σου, αλλά δεν είχες κάνει νέα ανάρτηση...
Ελπίζω να είσαι καλά, και απλώς να ξεκουράζεσαι, γι' αυτό και λείπεις από το νετ...
Καλό σου βράδυ, το πρωί θα έχεις μέηλ...
Φιλιά...

Artanis said...

Φίλε @Jk, καλωσόρισες...
Πραγματικά όλοι οι μύθοι (σχεδόν) είναι ωραίοι, και ο μύθος της Λαοδάμειας και του Πρωτεσίλαου, από τους ωραιότερους...
Χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτό, οι κύκνοι είναι πραγματικά υπέροχα πουλιά...
Κάτασπροι, δηλαδή πάνω από 4 χρονών, ζευγάρι (ως μονογαμικοί που είναι άλλωστε), πανέμορφοι και αγέρωχοι...
Καλό σου βράδυ, θα τα ξαναπούμε...

LAMBROS said...

Δεν χρειάζετε να με ευχαριστείς μιας και είναι χαρά μου να βοηθάω για οτι έχει να κάνει με την "δουλειά" μου. Το ψάρι αυτό, όπως και πολλά άλλα, είναι παράπλευρες απώλειες στο κυνήγι των εμπορικών ειδών όπως Μπαρμπούνια, Μπακαλιάροι κ.α. Για να καταλάβεις ακριβώς τι συμβαίνει θα σου πρότεινα να παρακολουθήσεις το ρεπορτάζ που είχε κάνει ο Παπαχελάς για το θέμα της αλιείας στην Ελλάδα και στο οποίο συμμετείχα (θα έχεις την ευκαιρία να με δείτε κι'όλας). Το βίντεο βρίσκεται στο site του Σκαϊ

Artanis said...

Φίλε @Λάμπρο, το έχω δει το συγκεκριμένο ρεπορτάζ...Βέβαια δεν σε "ήξερα" τότε, αλλά μια και "γνωριστήκαμε" πια, πρέπει να σου πω πως είσαι πολύ χαριτωμένο παιδί!!!
Σχετικά πάντως με τις παράπλευρες απώλειες, όπως λες και στην συνέντευξή σου, και όπως κατάλαβα κι εγώ, το θέμα είναι να θέλουν οι ψαράδες να προστατεύσουν τα είδη που δεν τρώγονται ή που δεν είναι εμπορικά αξιοποιήσιμα...Από την στιγμή όμως που δεν ενδιαφέρονται, έχουμε αυτά τα αποτελέσματα...
Σ' ευχαριστώ πολύ πάντως για την διάθεσή σου να με εξυπηρετήσεις και να με βοηθήσεις να βρω και να μάθω πράγματα...Το εκτιμώ αυτό...
Να είσαι καλά, και να έχεις ένα όμορφο απόγευμα...
Σε φιλώ...

LAMBROS said...

Ο ψαράς, όπως και κάθε επαγγελματίας, εργάζεται για την διασφάλιση του οικονομικού του κέρδους και μόνο. Θα ήταν ουτοπικό, πίστεψέ με, να ζητάμε από αυούς να προστατεύσουν την θάλασσα. Για αυτό το λόγο, την κύρια ευθύνη τη φέρει το κράτος (Λιμεναρχείο,Υπουργεία κτλ), που όπως και σε όλα τα επαγγέλματα, αν και διαθέτει το νομοθετικό σχέδιο για να περιορίσει, αν όχι να εξαφανίσει, αυτές τις παρανομίες, είναι απλά θεατής.
Μου έδωσες πάντως να ξέρεις μία καλή πάσα για την καινούργια μου ανάρτηση που θα έχει αύτο ακριβώς το θέμα ...
Φιλιά πολλά

Artanis said...

Φίλε @Λάμπρο, πιστεύω πως αυτό έπρεπε να το κάνουν όλοι, από μόνοι τους...Αυτό είναι που εγώ θεωρώ αυτονόητο, για την προστασία της φύσης...Το κράτος, μπορεί να θεσπίζει νόμους, αλλά στην ουσία δεν κάνει τίποτα...Από μόνοι μας πρέπει να προσπαθούμε για το καλύτερο...
Χαίρομαι που σου έδωσα λαβή για σχετική ανάρτηση, θα περάσω να την δω, επειδή με ενδιαφέρει...
Να έχεις ένα όμορφο απόγευμα...

eva said...

Ανεξέντλητη η ελληνική μυθολογία. Τα' χει όλα. Ανεξέντλητη και η ελληνική φύση. Επίσης τα' χει όλα.
Η ματιά σου πολύ καλλιτεχνική, οι φωτογραφίες καταπληκτικές.
Τι καυγά κάνατε δηλαδή για τις ελληνικές αρχαιότητες; Υπήρχε κανείς που δεν τις ήθελε πίσω;;; :))

Πολλά φιλιά :)

Artanis said...

@Ευαγγελία μου, δεν είναι όλοι σαν εμάς...Υπάρχουν και άνθρωποι που δεν υποστηρίζουν τον επαναπατρισμό των Αρχαιοτήτων μας...
Δεν με πείραξε όμως ούτε το θέμα προς συζήτηση, ούτε η διαφορετικότητα των απόψεών μας... Με πείραξε που ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ, καθώς η γυναίκα/φίλη (ημασταν 2 ζευγάρια με τα παιδιά μας), αντιδρούσε και μόνο στην ιδέα πως κάποιος μπορεί να έχει διαφορετική γνώμη από αυτήν...
Κρίμα, γιατί δεν περίμενα τέτοια αγενή συμπεριφορά, από ένα άτομο με την δική της ακαδημαϊκή μόρφωση...
Όπως και να 'χει, δεν συνηθίζω να απολογούμαι για τις απόψεις μου, ειδικά μάλιστα όταν πιστεύω πως έχω δίκιο και έχω ισχυρά επιχειρήματα (και πίστεψέ με πως έχω...)
Τεσπα, φεύγουμε σε λίγο καιρό και θα κλείσει και αυτό το κεφάλαιο...
Να έχεις ένα όμορφο απόγευμα, φιλιά πολλά...

ΣΚΟΡΠΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ said...

Δεν έχω πάει προς τα εκεί,μού'δωσες την ευκαιρία να ταξιδέψω εσύ , μέσα από τις εικόνες σου.Τέλιοι οι κύκνοι κι ας είναι κι απλησίαστοι αυτοί.Και τοξοτό γιοφύρι που φαίνεται να βρίσκεται σε καλή κατάσταση. ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ! ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ !

Artanis said...

@Σκορπιέ μου καλησπέρα...
Χαίρομαι που σου άρεσε η ανάρτηση και οι φωτό...
Ελπίζω να είσαι καλά, καλό σου απόγευμα...
Σε φιλώ...

ceralex said...

με ταξίδεψες! Τι όμορφα!

Να είσαι καλά αγαπητή!

Τρελός του Χωριού said...

Ετσι ειναι τα παλια περάσματα Αρτάνις μου . Αφήνουν γεφύρια επικοινωνίας να καταστρέφονται στην σχεδόν υγρή ροή του Χρόνου.

akrat said...

βρε βρε τι μου θυμίζεις... επισκέψεις στα παλαιά...
δεν νοσταλγώ την παρέα... τα μέρη μου λείπουν.... άντε καλά να περνάς... και ..... μπα άστο

Artanis said...

Καλή μου @ceralex, καλημέρα...
Χαίρομαι που σου άρεσε η ανάρτηση αυτή...
Να έχεις ένα όμορφο απόγευμα...
Καλό Σ/Κ...

Artanis said...

@Τρελλέ μου καλημέρα, χαθήκαμε...
Θα περάσω σε λίγο να σε δω, σε φιλώ...

Artanis said...

@Akrat, δεν θα το πιστέψεις, αλλά και 'γώ τα μέρη σκέφτομαι...
Να είσαι καλά, καλό Σ/Κ...