Wednesday, September 29, 2010

Βόλτα στην πόλη

Στο τέλος κάθε τριμήνου, τα σχολεία της ΝΖ έχουν δύο βδομάδες διακοπές...Με τα παιδιά στο σπίτι, συνήθως κάνουμε σύντομα ταξιδάκια σε διαφορετικές περιοχές του Νοτίου νησιού, κάθε φορά, όμως λόγω των ευμετάβολων καιρικών συνθηκών των τελευταίων ημερών, προτιμήσαμε την 1η βδομάδα των διακοπών, να μην πάμε πουθενά, αλλά να περιμένουμε τις νεώτερες προβλέψεις για τον καιρό, και να κανονίσουμε αν θα φύγουμε για λίγες μέρες μέσα στην επόμενη βδομάδα...Τις λιγοστές μέρες που είχε ήλιο, προτιμήσαμε να πάμε σε παραλιακά μέρη κοντά στην πόλη, για καφέ και βόλτα, ενώ χθες περιδιαβήκαμε την πόλη, για ψώνια, βόλτες και φωτό, ...δυστυχώς με συννεφιά:(

Φ1: Η πλατεία και το σκάκι, του άρτι συντηρημένου και ενισχυμένου καθεδρικού, που προς το παρόν φαίνεται πως βγήκε αλώβητος από τον σεισμό και τους μετασεισμούς, που σε μια περίπτωση (που την έζησα όντας στη δουλειά), είχε επίκεντρο μόλις 300 μέτρα μακριά: γωνία Manchester & Gloucester, βάθος 5 χιλιόμετρα, δλδ πρακτικά, από κάτω ακριβώς...
(Έχω ακούσει για επίκεντρα σεισμών σε βουνά, θάλασσες, χωράφια, αλλά στο κέντρο της πόλης, πρώτη φορά...)

Φ2: Το κτήριο του παλιού επαρχιακού συμβουλίου, που υπέστη καθίζηση και αρκετές υλικές ζημιές, με την μεγάλη δόνηση...ΟΙ εργασίες για τη διάσωσή του έχουν ξεκινήσει...

Φ3: Τα τραμ συνεχίζουν κανονικά τα δρομολόγιά τους, εδώ στην γέφυρα της οδού Worcester, δίπλα στο κτήριο της προηγούμενης φωτό...

Φ4: Το νέο υπερσύγχρονο δημαρχιακό μέγαρο, εγκαινιάστηκε μια βδομάδα πριν το σεισμό...Μπορεί να είναι σχεδιασμένο με τρόπο ώστε να εξοικονομεί ενέργεια και να είναι μοντέρνο και φιλικό (;) στο περιβάλλον, αλλά εγώ το βρίσκω κακάσχημο...

Φ5:Το Arts Gallery, που τις πρώτες μέρες μετά το σεισμό χρησίμευσε σαν βάση των σωστικών συνεργείων και των επιστημονικών ομάδων που ήρθαν από όλη τη χώρα να μελετήσουν το φαινόμενο και να βοηθήσουν όπου υπήρχε ανάγκη...Τώρα, σχεδόν ένα μήνα μετά, ετοιμάζεται για τα εγκαίνια της έκθεσης του Αυστραλού γλύπτη...

Φ6-7: ...Ron Mueck!!! Δεν βλέπω την ώρα!!! Ξεκινάει από αυτό το Σάββατο, μέχρι στις 23 Ιανουαρίου 2011...Εννοείται οτι θα πάμε...Ίσως όχι την πρώτη βδομάδα, αλλά μέσα στον Οκτώβρη σίγουρα!!!
Προειδοποίηση: Αν επιτρέπονται οι φωτό μέσα στην έκθεση, θα γεμίσω το μπλογκ με γυμνούς "ανθρώπους", για βδομάδες....

Φ8: Οι 12 "τοπικοί ήρωες" , μπροστά στο κτήριο του Arts Center, πρώην κτήριο του πανεπιστημίου του Canterbury...Ανάμεσά τους η Elsie Locke (ΝΖηλανδή φεμινίστρια, εκδότρια και συγγραφέας), και ο Tipene O'Regan (ακτιβιστής των Μαορί και καθηγητής στο πανεπιστήμιο).

Φ9: Ο πύργος του ρολογιού, στο Arts Center, με τα υποστυλώματα αντιστήριξης, κι ενώ έχουν αρχίσει οι επισκευές...Η καφετέρια στο ισόγειο, λειτουργεί και πάλι κανονικά, αλλά δεν είναι ακόμα πολύ δημοφιλής...

Φ10: Ο βόρειος πύργος, με την ξύλινη ενίσχυση...ΟΙ ζημιές δεν ήταν πολλές, επειδή το κτήριο είχε ενισχυθεί, οι βλάβες που παρουσιάζει πρόκειται να επιδιορθωθούν πολύ σύντομα...

Φ11: Το επίσης συντηρημένο και ενισχυμένο κτήριο του Μουσείου...Ελάχιστες ζημιές και σ' αυτό...Βέβαια δεν γνωρίζουμε ακόμα τί συνέβη με τις διάφορες συλλογές του μουσείου, πχ την Αιγυπτιακή, την Κινεζική, Ιαπωνική, τα απολιθώματα και τα πετρώματα, που λογικά θα δεινοπάθησαν...
Φ12: Το συντριβάνι Peacock, στους Βοτανικούς...Φ13: Ο Avon, στους Βοτανικούς...Φ14-15: Οι ανθισμένοι νάρκισσοι, στους Βοτανικούς-φυσικά :)...Το λουλούδι της εποχής...
Φ16: Ο Avon και πάλι...Η εταιρεία ενοικίασης κανώ, καγιάκ και θαλασσίων ποδηλάτων, κάνει χρυσές δουλειές αυτές τις μέρες, όπως και οι γονδολιέρηδες...Αλλά τις περιπέτειές μας με μια τέτοια "γόνδολα" ίσως σας τις δείξω μια άλλη φορά...
Καλό βράδυ από ΝΖ, καλά να περνάτε...

53 comments:

Hfaistiwnas said...

Το κτήριο με το ρολόι! Είναι πανέμορφο! Εννοείται αν επιτρέπονται οι φωτό θα μας βάλεις γυμνό! χαχαχα!
Για τους βοτανικούς δεν έχω σχόλια.. είναι πανέμορφοι πάντα.. μπαίνει η Άνοιξη..

Anonymous said...

Καλησπέρα στον υπέροχο Νότο με τα παραμυθένια κτίρια (όπως επιβεβαιώνουν οι φωτό σου) από Κρήτη.

GUARDIAN LORD

Luz said...

que hermosos lugares muestra en su blog

D.Angel said...

Αισθάνομαι να ταξίδεψα κι εγώ
μαζί σου! Πολύ όμορφες φωτό
Φιλιά πολλά γλυκιά μου

Ελένη Μπέη said...

Ωραίος περίπατος! Σαν να τον έκανα μαζί σας.

Ξανθή said...

Πολύ ωραία μέρη σε ευχαριστούμε που μας ταξίδεψες τόσο ωραία.

Leviathan said...

pada etsi omorfes na einai oi voltes sas!! gia tis fotos sou ta exo pei polles fores! iperoxes!!! kalispeeraaaa!

ria said...

ωραία βόλτα μας πήγες σήμερα!
μου αρέσουν αυτες οι αναρτήσεις, με κάνουν να αισθάνομαι ότι είμαι μαζί σας!

kostaslogh said...

όλα θα φτιάξουν,όμως το πιο σημαντικό είναι η Άνοιξη που έρχεται,έτσι, να ξεχάσετε γρήγορα τα δύσκολα που περάσατε!

VAD said...

Χατρομαι που η ζωή σας επανερχεται στους κανονικούς και ωραιους ρυθμούς της...
Καλημέραααα...

akrat said...

ωραιότατα ωραιότατα...

μια καλημέρα από την λαμπερή αθήνα ... έστω και αν δεν επισκέπτεσθε πλέον το μπλοκάκι μου...

χαχα αστειεύομαι..

Βάσσια said...

Αρτάνης θα συμφωνήσω, το μέγαρο. κακάσχημο και αντιαισθητικό.

Προτιμώ την άλλη αρχιτεκτονική στις εικόνες.

Όσο για τον Mueck θα ενθουσιαστείς...
είναι παράξενα και μοναδικά τα εκθέματά του.

Είδα στη Σκοτία, δύο έργα του κι έπαθα, γιατί αλλιώς είναι να τα βλέπεις σε φωτογραφίες κι αλλιώς στις κανονικές τους διαστάσεις.

Φιλιά
:-)

Evie said...

Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις ευχές σου, νασαι πάντα καλά κι εσύ κι η οικογένεια σου.

Ευχαριστήθηκα ιδιαίτερα που περνάτε ωραία, επίσης ευχαριστήθηκα την ωραιότατη βόλτα σας.

kiki said...

Αυτό με τις 2 βδομάδες διακοπές μετα απο ΚΑΘΕ τρίμηνο να το λες συχνά, γιατί εδώ λένε πως έχουμε πολλές διακοπές στα σχολεία...
Πολύ όμορφες εικόνες. Η πόλη σιγά σιγά συνέρχεται βλέπω!

Artanis said...

@Hfaistiwnaκι μου, το έχω φωτογραφίσει άπειρες φορές, ακόμα και στη διάρκεια της έκθεσης των λουλουδιών, που το είχανε μεταμφιέσει σε ...ζερμπερα...
Ευτυχώς δεν έπαθε πολλές ζημιές, ήταν ήδη συντηρημένο, βλέπεις...
Καλό μήνα να έχουμε, αμάν και πώς κάναμε να φύγει ο Σεπτέμβριος...

Artanis said...

Αγαπητέ @Φύλακα Ιππότη, έπαθαν ζημιές πάντως, ορισμένα από αυτά, πολύ σοβαρές...Ευτυχώς κάποια άλλα, όπως το Arts center και το μουσείο, τη γλύτωσαν...
Καλησπέρα από ΝΖ, καλό μήνα να έχουμε...

Artanis said...

Dear @Luz, thank you for your visit and your beautiful comment...
Have a nice day, regards from NZ...

Artanis said...

Καλή μου @D.Angel, φωτό με συννεφιά, δυστυχώς...Καλησπέρα από ΝΖ, καλό μήνα!
Σε φιλώ...

Artanis said...

@Νερένια μου, όλα αυτά τα κτήρια, είναι στην ευθεία από την πλατεία του καθεδρικού...Το καλύτερο μέρος της βόλτας πάντως, ήταν στους βοτανικούς...
Καλησπέρα από ΝΖ, καλό μήνα να έχουμε όλοι...

Artanis said...

@Ξανθή μου, είχα ενδοιασμούς για το ποστ, αλλά αφού σας άρεσε, χαίρομαι πολύ!
(Αν είχε και καλύτερο καιρό...)
Καλησπέρα από ΝΖ, καλό Σ/Κ να έχεις...

Artanis said...

@Leviathan μου καλησπέρα και καλό μήνα...Ευχαριστώ για τα καλά λόγια, φιλιά κι από μένα...

Artanis said...

@kostaslogh μου, κι εμείς αυτό ελπίζουμε, σ' ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο αυτό :)
Καλό μήνα και καλό Σ/Κ να έχουμε...

Artanis said...

@VAD μου κι εγώ χαίρομαι που επιτέλους σιγά-σιγά ηρεμούμε...
Ελπίζω και η δική σου καθημερινότητα να ομαλοποιηθεί και να ξεπεραστούν σύντομα τα προβλήματα...
(Δεν έχω ξεχάσει το μέηλ που σου "χρωστάω", θα το ετοιμάσω και θα σου το στείλω αύριο το πρωί =βράδυ για σας...)
Σε φιλώ...

Artanis said...

@Αkrat μου, σε επισκέφτηκα χθες, μόλις διάβασα το σχόλιο αυτό...
Με συγχωρείς, εδώ και κανα μήνα έχω γίνει ακριβοθώρητη στο νετ...
Θα επανέλθω δριμύτερη όμως :)

Artanis said...

@Βάσσια μου, το κτήριο είναι ένα έκτρωμα, άσχετα από τις οικολογικές αρετές του...
Τον Mueck περιμένω πώς και πώς να τον δω, αύριο θα γίνεται λαϊκό προσκύνημα έξω από την έκθεση...Μέσα στο μήνα, θα πάμε κι εμείς...
Καλησπέρα από ΝΖ, καλό Σ/Κ να έχουμε...

Artanis said...

@Evie μου να είσαι καλά, πολύχρονη...
Χαίρομαι που σου άρεσε η βόλτα, καλά να περνάς κι εσύ...
Χαιρετισμούς πολλούς από ΝΖ :)

Artanis said...

@kiki μου, 2 βδομάδες διακοπές μετά από κάθε τρίμηνο +2 μήνες διακοπές το καλοκαίρι...Και κάπως έτσι, ερχόμαστε στα ίσα μας, ΝΖ και Ελλάδα...
Χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτό, καλησπέρα από ΝΖ και καλό Σ/Κ να έχουμε όλοι...
Σε φιλώ...

Artanis said...

Αγαπητή @Ria, χαίρομαι που σου άρεσε το ποστ με τη βόλτα στη πόλη... Αν είχε ήλιο θα ήταν ακόμα καλύτερα, αλλά έτσι είναι ο καιρός εδώ: ευμετάβολος...
Καλό μήνα και καλό Σ/Κ :)

faraona said...

Αρτανάκι πάλι μ ομορφιές μας γέμισες!
Να περνάτε καλά και να μη γίνουν ποτέ ξανά σεισμοί!
Περιμένω τις φωτο απ τη γόνδολα...για τις γυμνές ...μμμ δεν...χαχαχα!!!
Φιλιά πολλά κούκλα μου.

Ektoras said...

Αισιοδοξία μου δείχνει αυτό το πόστ. Να είστε πάντα καλά και να βολτάρετε. Α, και οι ανθισμένοι νάρκισσοι, στους βοτανικούς, πολύ ωραία επιλογή για το background :)

Καλό Σαββατοκύριακο!

Cobalt Violet said...

How enchanting! Looks like something out of a story book! Beautiful!

KitsosMitsos said...

Ωραία η βόλτα στην πόλη που ξαναβρίσκει τους ρυθμούς της!
Καλή σου μέρα :-)

cindaki said...

Ε, δεν πίστευα πως θα σε ξαναβρισκα!!! Κοριτσάρα μου τι κάνεις; Εύχομαι να περνάς υπέροχα! Πάντως οι φωτο είναι πανέμορφες!
Καλό μήνα!

Φιλιά πολλά!!!

mia maria said...

Πολύ όμορφη η βόλτα σας, την απολαύσαμε και εμείς μαζί σας!
Καλό μήνα!

the elf at bay said...

Ron Mueck rulezzzzzz! Προσπάθησε να βγάλεις φωτό!!!

the elf at bay said...

Ron Mueck rulezzzzzzz! Προσπάθησε να βγάλεις φωτό, please!

Benikos place said...

Ολα ομορφα Αρτανης, αλλα εμεις μειναμε στους Ναρκισους...μπαινει η Ανοιξη ε; πωπω...εμεις μετραμε μερες για επιστροφη μονιμη, χεχεχεχε

Άθεος said...

Απολαυστική και ξεκούραστη η βόλτα Artanis!

Artanis said...

@faraona μου, αυτους τους γυμνούς "ανθρώπους", παρόλο που μοιάζουν με αληθινοί, είναι απλά γλυπτά...Έτσι, όπως θαυμάζουμε την ηρωική γυμνότητα των αρχαίων Ελληνικών αγαλμάτων, θα θαυμάσουμε κι αυτά...Τα οποία είναι 100% ρεαλιστικά, και δεν έχουν τίποτα το καλλωπισμένο πάνω τους...
Φωτό από τη γόνδολα στο ποτάμι, πιθανόν να αναρτήσω κάτι, αργότερα...
Φιλιά στην όμορφη Σαλονίκη μας, καλημέρες...

Artanis said...

@Ektoraκι μου, τις φωτό μου τις φτιάχνει φόντο για το μπλογκ ο Ίωνας, εγώ δεν σκαμπάζω, ακόμα :)
Ε, τόσες φωτό βγάζω, ας χρησιμεύσουν και σε κάτι εκτός από το να μου πιάνουν χώρο στον Η/Υ...
Εσύ είσαι καλά τώρα; Επέστρεψες στη δουλειά;

Artanis said...

Dear @Cobalt Violet, Christchurch NZ, is packed with historic buildings...Some of them were seriously damaged, after the 7.1 earthquake that struck us in 4/9/10, but most of them are expected to be repared, although some other will be unfortunately, demolished...
Thanks for your visit and your kind comment, have a nice weekend...

Artanis said...

@Κιτσομήτσε μου, μας ταρακουνάει συχνά-πυκνά, αλλά είναι γεγονός οτι συνερχόμαστε σιγά-σιγά...
Καλημέρα και σε σένα, καλή Κυριακή να έχουμε...

Artanis said...

Αγαπητή @sofi-k , καλημέρα και σε σένα, καλώς σε βρίσκω, μετά από ένα χρόνο σχεδόν...Πού χάθηκες;;
Σ' ευχαριστώ και για τα καλά λόγια, χαιρετισμούς πολλούς από ΝΖ...

Artanis said...

@Βig Μama μου, σ΄ευχαριστώ...Ε, ήταν καιρός της να έρθει, η άνοιξη...
Μας ταλαιπώρησε, αλλά ήρθε, έστω και με ένα μήνα καθυστέρηση...
Καλημέρα κι από μένα, καλή Κυριακή να έχεις...

Artanis said...

Αγαπητό @Εlf Αt Βay, εννοείται πώς θα βγάλω φωτό, αρκεί να επιτρέπονται...
Θα το κάνω το μπλογκ, αγνώριστο!!!!
(ΚΙ αυτό είναι υπόσχεση :)
Σε φιλώ...

Artanis said...

@Beniko μου, ήρθε η άνοιξη επιτέλους, είναι εδώ!!!
Ώστε μετράτε μέρες, ε;
Εσείς ξέρετε καλύτερα :)
Καλημέρα από ΝΖ!!!

Artanis said...

@Άθεέ μου, ευχαριστώ :)
Καλημέρα και σε σένα, φιλιά!

Γιαγιά Αντιγόνη said...

Ενας περίπατος τούτο το Κυριακάτικο πρωινό είναι ότι καλύτερο!
Καλή Κυριακή!

xeimwniatikh.liakada said...

Μας ταξιδεψες αβασανιστα με την περιγραφη σου! Τοσο ζωντανη .. Σαν να επισκεφτηκαμε τα μερη σου.. ! Μη σκας για τα χαλασματα καρδολα μου .. Ειναι κιαυτα μες τη ζωη μας. Να δεις που θα τα ξαναφτιαξουν και θαναι καιομορφοτερα απο πριν ..
( το θεμα ειναι να μην υπαρχουν ανθρωπινες ζημιες) ...
Πολλα φιλακια απο μια αΘηνα που σημερα πια αρχισε να θυμιζει Φθινοπωρινη με τη δροσουλα που εβαλε!

nikiplos said...

πολύ ωραίες οι βόλτες στην πόλη σας... όμορφες, πολύ πράσινο, και πέρα από την όποια αισθητική, φιλικές προς τους πεζούς...

Για τις βαρκάδες ανυπομονούμε φυσικά...
καθώς τώρα θα μπαίνει η άνοιξη, καλά να περάσετε!

Cassiel said...

Λοιπον δεν ξερω αν ξερεις, αλλα ειμαι πολυ πιο κοντα απ'οτι νομιζεις, εδω και 5 εβδομαδες ειμαι αυστραλια...Οι φωτογραφιες οπως παντα πανεμορφες...Φιλια Αρτανις μου

Ra Ma said...

Φαίνεται πω η πόλη βρίσκει τους ρυθμούς της που ανάμεσα στα άλλα ...μπορεί να είναι γυμνοί αλλά τους βρίσκει :)))

Έχω την εντύπωση πως τα γυάλινα κτίρια έχουν απαγορευτεί εδώ για περιβαλλοντολογικούς λόγους.

Καλό μήνα!!!

Ektoras said...

Καλά κάνεις βρε και τις βάζεις, άσε που είναι υπέροχες! καλά ο Ίωνας μάστορας :) Τα δικά μου αν και καλυτέρευσα αρκετά, τα ίδια. Ε ένα μήνα ταύλα είπαν να μη γίνει ενάμιση? στην Ελλάδα είμαστε!

Αν βάλεις εσύ Mueck, εγώ πάντως θα βάλω Druna! :p